Aston Martin sürücüsü Fernando Alonso, Bahreyn Grand Prix’ini sadece 16. sıradan bitirebildi.
Aston Martin için yarışan Alonso, yarışı tamamladıktan sonra yapılan açıklamada,stratejilerinin fayda sağlamamasına rağmen bu durumun sonuçları ciddi şekilde değiştirmediğini ifade etti.
Alonso, yarışın ardından şunu söyledi: "Arabayı yarışı boyunca orta hammadde ile iki uzun kısmını ve en sonuna doğru kısa bir bölümü yumuşak lastiklerle tamamlayacağımızı düşünmüştük."
ancak güvencesi olan bir kişi geldikten sonra herşey baştan başladı. Stratiji uygulayamadık, ancak sanırım pek çok şey değişmeyecekti çünkü o haftasonu oldukça yavaş ilerliyorduk.
Aston Martin ekibi, Bahreyn'de yavaştan biri gibi gözüktü. Sakhir pistindeki karakteristik özellikler ile AMR25'in dezavantajları birleştiği için, takım hem puan almada zorlanıyor hem de puan_ZONE'a ulaşmaya çalışmaktaydı. (Not: "puanzırha" kelimesini direct çevirmedim çünkü orijinal metinde belirli bir teknik terim olabilir veya hata içerebilir; muhtemelen pitlane hız limitine atıfta bulunmaktadır.) Eğer buradaki "puan barajı" spesifik bir motorspor terminolojisiyse ve bana özel bilgi gerektiren türden ise, lütfen bu konuda ışık tutun benzer bir şekilde kullanacağım şeklinde bildirim veriniz. Eğer standart bir motor spor kelimeleriyse yukarıdaki parçalama mantığıyla devam edebilirim.
Alonso, arabanın özellikle yavaştaki virajlarda ve hızlanmasında sorun yaşadığını söyledi: "Her daim yeni şeyler öğrendikten ibarettir. Tüm bilgileri inceliyeceğiz ve zayıf noktasımızı tespit edeceğiz, elbette ki bunu bilelim: Yavaş virajlardaki performans ve hızlanması, şu anki zayıf puanlarımızdır."
Bahreyn'de tam olarak bu öğelerden oluşan bir pist bulunuyor. Dolayısıyla desde günden itibaren zorlu bir hafta sonunu yaşayacağımızı düşünüyordum ve Cuma gününde bu durumu teyit ettik.
Suudi Arabistan Grand Prix’si ile ilgili konuştuğu zaman Alonso biraz daha iyimser oluyor:
Özellikle Suudi Arabistan pistine hitaben daha yakından uymuşuz... Ancak Çin ve Japonya da uygun olmalıydı. Fakat yarışta 13 veya 14. sırada tamamladık.
Bunu yılda desde edeceğimizi ilk günden beri biliyorlardı. Şimdiye kadarki performansımız sadece seçkin yarışlerde başarılı olduk anlamına geliyor. Bir normal yarışta, ekip arkadaşlarımız harika sonuçlar verdiğinde, Haas hızlı olduğu zaman, Racing Bulls güçlü durumdaysa ve Williams da kuvvetli ise... bu son ikinci sıradaki puanları kolayca kaçırmak mümkün oluyor.
Alonso, tüm bu olumsuzluklara rağmen hâlâ iyimserliğini koruyor: “Her hafta sonu deneyeceğiz. Beş gün içinde tekrar direksiyonun başına geçeceğiz ve daha iyi olmaya çalışacağız.”

Liam Lawson, Yarış Ördekleri Ekibi, Fernando Alonso, Aston Martin Racing
Fotoğrafta: Rudy Carezzevoli -Getty Images bulunuyor.