Birkaç yıl önce açılan düz sayıda demiryolu rota, Avrupa'nın farklı ülkeleri arasında seyahat etmeyi daha da kolaylaştırmaktadır.
Ancak Kopenhag merkezli bir düşünce kurumu tarafından yeni duyurulan bir öneri, kıtasının tren bağlantıları için çok daha kapsamlı bir plan öne sürmekte.
21. Avrupa'nın planı, bir metroyla veya tünel sistemiyle aynı şekilde işleyen bir Avrupalı yüksek hızlı demiryolu ağını öngörüyor.
Adlandırıldığı üzere Named Starline, kısaltılmış, eşit olmayan ve genellikle yavaş olan kızağa yapay zeka ve yenilikçi çözümler getirerek Avrupa’nın demiryolları altyapısını yeniden tanımlamayı hedefliyor. ultra-fast connections to rival air travel.
“Bir gerçekten entegre demiryolu sistemi artık sadece konfor meselası değil; 21. yüzyıl Avrupa’nın dayanıklılığı için stratejik bir gereklilik haline geldi,” düşünme kurumu belirtiyor.
Gibi bir metrosistemdesine tasarlanan [Starline], Avrupalıların kendi kıtalarını algılama şeklini değiştirir - uzak başkentlerin koleksiyonu olarak değil, her bağlantıya kolayca ulaşabileceğimiz tek ve hızlı hareket eden bir ağ gibi düşünmek. İnsanlar veya mallar için olmak üzere.
21. yüzyılda Avrupa bir ağın bu döneme kadar faaliyet içinde olmasını istiyor - ancak gerçekçi mi bu vizyonları?
Avrupa genişi bir metros sistemı inşa etmek
Hiç şüphesiz bir Avrupa genel çaplı demiryolu sistemi seyahat edenler tarafından büyük ilgi görecektir.
"Golden çağından desdeinden" Please let me know if you would like more variations or another sentence transformed! night trains Bugünki 400.000'den fazla Interrail kullanıcısına kadar, açık ve erişilebilir seyahatin talebi net," diyor düşünce kurumu. "Ancak, halktan gelen bu istek rağmen, sınır aşımı seyahati bölük pörçük, yavaş ve pahalı kalmaya devam ediyor."
Zaten üzerinde çalışılan, Avrupa Birliği'nin bir girişimi olan Transevropäische Verkehrsnetz (TEVNET) vardır. Bu projenin amacı kıtası boyunca altyapıyı birleştirmektir.

Ancak 21üncü Yuzyıl Avrupa, sadece yolcu deneyiminde değil, "amacı ve tasarımı"nda da azami çaba göstermediğini belirtiyor çünkü karmaşıklık nedeniyle ticketing "Uyumzsız hizmet ve eskimiş istasyonlar demiryolu sistemini parçalanmış gibi hissettiriyor", ancak "demir yolu Avrupa'nın kendisinin belirleyici özelliği olması için fırsatını kaçırdık".
Grup birliği görüyor design aktarma ağının kilidi gibi rol oynayan anahtar.
"Kurulu sisteme göre istasyonlar birbirinden kopuk hissediliyor, trenler tasarımı bakımından büyük farklılıklar gösteriyor ve yolculuk genellikle deneyimin bir parçası olarak düşünülmez," diye belirtildi.
“Diğer ulaşım biçimleri, JaponBullet trenlerinden Skandinya havaalanlarına kadar, hareketliliğin hem işlevsel hem de simgeli olabileceğini göstermiştir.” Not: "Japon Bullet" terimi burada özel bir marka veya tür olarak görünüyor ve değiştirilmemiştir. Eğer bu terminolojiyi değiştirmek isterseniz, lütfen belirtirsiniz.
Starline trenleri Helsinki'denBerlin'e 5 saatte ulaşabilir.
21. Avrupa'nın 22.000 km yıldız hat ağı, Batı ve Doğu'daki 39 hedeflenen destinasyona ulaşmayı amaçlıyor; bu hatlar Birleşik Krallık'a, Türkiye'ye ve Ukrayna'ya da uzanıyor.
Yeni sistem, yol ile mevcut sisteme göre yaklaşık yüzde otuz daha hızlı olacak. rail travel trene hızları 300 ile 400 kilometre arası olarak işletiliyor.
Bu demek oluyor ki yolcular Hamburg'dan Berlin'e sadece beş kadar saat içinde gidebilirler, tam bir gün sürmek yerine. Correction: It seems I misunderstood the original sentence which mentioned Helsinki not Hamburg. Here’s the corrected version: Bu durum Demek oluyor ki yolcular HelsinkidenBerlin'a sadece beş ila altı saatten az sürecek şekilde ulaşabilecekler, normalde tüm gün sürebilecek seyahat zamanının çok altında kalacaklar. journey Şu anda gerekiyor.

Kiev'denBerlin'e, tarihsel olarak bir gece süren yolculuk, öngörülebilir ve kolay geçiş haline gelir," diyor düşünce kurusu. "Milano'danMünih'e, bugün yavaş ve kıvrımlı rotalı seyahatlerin yerini, önemli ekonomik merkezleri bağlayan yüksek frekanslı bağlantılar alır.
Starline trenlerinin kolayca tanınabilir derin mavi boyası olacaktır. Vagonlar sınıflarına değil, farklı ihtiyaçlara göre bölünecek, böylece çalışma için sessiz bölmeler ve aile dostu bölümler bulunacaktır.
Trains will reach the new station stations kurulmuş büyük şehirlerin dışında ve mevcut kentsel ulaşım sistemleriyle bağlantılı olarak.
21st Europe envisages these stations as cultural hubs that will have restaurants , alışveriş ve iyi tasarlanmış bekleme alanları yanı sıra konser salonları, müzeler, spor tesisleri ve etkinlik mekanları bulunmaktadır.
'Avrupa'nın 2050 sıfır emisyon hedeflerine ulaşma en iyi şansı'
21. Avrupa'da Starline aynı zamanda bir çevresel proje olarak görülmektedir.
Ulaşım, Avrupa'nın en büyük iklim zorluklarından biridir. Avrupa Çevre Ajansı'na göre, 2022 yılında sektör, AB'nin toplam sıcak gaz emisyonlarının yaklaşık %29'unu oluşturdu.
- Birleşik hava-ve tren biletleri: Avrupa'yı uçarak, sürerek ve keşf ederek tek bir rezervasyonda nasıl yaparsınız?
- Tren karşılaştırması uçakla: Avrupa'daki trene binmenin uçuş rezervasyonu gibi kolay olması için yapılan araç
Yüzkırmadan uçuşlar hala milyonlara tarafından tercih edilen ulaşım şekli olarak kalıyor,apesindir. high-speed rail 90 per cent daha az CO2 emitleyerek her seferinde_EMITTING_ olumlu bir fark yaratıyor. (Not: "_EMITTING_" orijinal metnin anlamını koruması adına bırakılan kısmı temsil ediyor.)
Ülkeler gibi Fransa ve Avusturya, kısa mesafeli uçuşları tren alternatifi mevcut olduğunda kısıtlamaya başlamışlardır, ancak gerçek etki "bir kontinental yaklaşım" gerektiriyor diyor think tank.
“Yüksek hızlı demiryoluyla bir kararlı geçiş, Avrupa'nın 2050 yılı için sıfır emisyonlu hedeflerine ulaşma şansını artırırken, sürülmesinin hem hız kazanmasını ve hem de yeşil olmasını sağlayabilir.”
A publicly-funded franchise model
Nasıl olur da Starline gerçekliğe dönüşecek? 21. yüzyılda Avrupa, trenler için "merkezi koordinasyonu", yolcu deneyimi ve teknolojiyi öneriyor ancak ulusal autonomiyi koruyarak. rail operators franchise model altında rotaları işletmek için.
Halk tarafından finanse edilip ve ulusal raylı taşıma şirketleri tarafından işletileceği gibi, düşünce laboratuvarı şunu belirtiyor; aynı zamanda sistemin koordinasyonu, uyumlu çalışması ve uzun vadeli genişlemesi sağlanması amacıyla Avrupa Ray İdaresi (ERA) adında yeni bir kuruma tabi olacak. Bu kurum, AB çerçevesinin içinde yer alıyor.

To function as a European system , 21ème Avrupa, Starline için uyumlu işçi anlaşmaları, teknik standartlar ve güvenlik düzenlemeleri gerektireceğini söylüyor.
Bunun anlamı, trene operatörlerinin, bakım ekibinin ve istasyon personelinin işgücü birliği içinde Avrupa genelinde benzer bir çerçeve altında eğitilmesi gerektiği anlamına gelir; bu sayede hepsi aynı şekilde faaliyet göstermekte olurlar.
Bu oldukça hırslı bir teklif, ancak düşünce bankası bunun bu yüzyılın sonuna kadar gerçeklenebileceğini düşünüyor.
Şimdi gerçek değişimleri sağlama amacıyla ağ yapısını oluşturuyoruz ve politika shaperları, tasarımcılar ile endüstri liderlerini bir araya getiriyoruz ki vizyon somut önlemlere dönüştürülmesin, diyor metninde. (Not: "policy makers" çevirisi olarak "politika shaperları" kullanılmıştır ancak daha yaygın kullanılan terim "siyasetçiler", "halka hizmet eden yetkililer" veya "kılavutzan kişiler" olabilir.)
Düzeltme: Önceki sürümünde bu makalede yanlışlıkla 21üncü Avrupa'nın ağın 2040 yılına kadar işletmeye hazır olması amacıyla hedef aldığını belirtmek yerine konu anlatımı yapılıyordu.